انجمن نجوم آسمان وارنا

انجمن نجوم آسمان وارنا

این وب مربوط به انجمن نجوم آماتوری آسمان وارنا در ورامین می باشد
انجمن نجوم آسمان وارنا

انجمن نجوم آسمان وارنا

این وب مربوط به انجمن نجوم آماتوری آسمان وارنا در ورامین می باشد

ماه گرفتگی که تا یک قرن دیگر به وقوع نخواهد پیوست!

اه گرفتگی کلی در ساعت 3 و 30 دقیقه و 41 ثانیه شامگاه روز 25 خردادماه رخ می دهد و تا یک قرن آینده ماه گرفتگی کامل نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، ماه گرفتگی فردا چهارشنبه از ساعت 21 و 54 دقیقه و 37 ثانیه با خسوف نیمسایه ای آغاز می شود و در ساعت 3 و 30 دقیقه و 41 ثانیه روز 26 خردادبه پایان می رسد.

در ساعت 22 و 52 دقیقه و57 ثانیه اولین برخورد سایه زمین با لبه غربی ماه صورت می گیرد و خسوف جزئی آغاز می شود و این با توسعه گرفت ماه گرفتگی در ساعت 00:43:44 روز 26 خرداد ماه کامل می شود. در این زمان ماه به بیشترین تاریکی خود می ‌رسد و در ساعت 1 و 32 دقیقه و 42 ثانیه بامداد خسوف کلی کامل می شود.
 
 
 
از ساعت 2 و 32 دقیقه و 14 ثانیه بامداد روز 26 خرداد ماه به تدریج از درون سایه زمین خارج می ‌شود و در ساعت 3 و 30 دقیقه و 41 ثانیه خسوف به پایان می رسد.
 
این گرفتگی کلی از سراسر ایران قابل مشاهده است. این پدیده در آسیا به جز بخشی از شمال روسیه، در اروپا به جز بخشی از شمال آن در آفریقا به جز بخشی از شمال غربی، اقیانوسیه و جنوبگان قابل رصد است.
 

 
این ماه گرفتگی از نوع کلی است و تا یک قرن آینده شاهد ماه گرفتگی کامل نخواهیم بود.
 
خسوف جزئی بعدی در 19 آذر ماه سال جاری رخ می دهد. توضیح اینکه در شامگاه شنبه 19 آذرماه 1390 مقارن با طلوع ماه شاهد ماه گرفتگی خواهیم بود.
منبع خبر گذاری مهر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد